Les Borges Blanques - Lleida
+ 34 626 89 74 12
- info@cosesdelmon.es -

dia 3 i 4 – 1er Viatge compartit, Índia

DIA 3 i 4

Dia 3. Arribem a la Kumbh Mela

El viatge ha estat llarg, i a 25 km del nostre hotel, jejej millor dit carpa ja ens hem trobat retencions. La Jyotsna i el conductor han fet una feina excel·lent  i control a control ens han deixat, no sense dificultat, passar. Durant el trajecte hem pogut veure una filera de peregrins que anaven al mateix lloc que nosaltres. S’esperava que aquest any i dia 4 vinguessin 12 milions de peregrins i per això han tallat totes les carreteres en un sol sentit. Recordo que quan vaig estar en 2010 en Haridwar la cosa va ser menys moguda ja que estava en un temple i només sortir tenia els ghats, banys al costat del riu.  Arribem al lloc sense tindre de caminar massa gracies al molt bon conductor que portàvem i ens instal·lem en una carpa amb 18 llits individuals i dos banys provisionals. Tota una experiència per a molts!!! jeje. Aquella nit sortim a fer un passeig i veure l’ambient. De moment es podia moure un amb molta comoditat però al anar preguntant ens van dir que a la matinada tenien previst 4 milions de persones i que podria ser que tallessin els accessos així que renuncio a banyar-me en la unió dels tres rius més importants de l’índia (Ganges, Yamuna, Saraswati) per no liar-la.   Tota la nit despert miran si venia molta gent o no, a les 3,5.. la peregrinació era continua però no veia massa gent. Bé al matí veurem com esta a dormir una miqueteta.

Dia 4. Kumbh Mela

Avui es el dia especial per banyar-se i en tinc moltes ganes. Anem a esmorzar i mentre ells esmorzen, ja des de ahir que faig dejuni, hem vaig a dalt d’un pont per a veure com esta la situació. Les vistes son precioses de tota la zona que ocupen les carpes i banys. Veig que aprop nostre tenim un bon accés a les barques per anar a la zona principal de banys i al tornar l’hi comento a la Jyotsna. Ahir van aconseguir el telefon d’un noi que tenia una barca, així que truquem per a veure si tenim sort i ens poden facilitar el anar-hi. Perfecte!!! al final me podré banyar. Al final viatgem en barca fins al lloc però soc l’únic que s’atreveix a ficar-se dins de l’aigua i purificar tots els meus pecats, jejeej es broma. Per a mi es un ritual de connexió amb la natura i no crec que un riu te pugui purificar res si tu no hi poses de la teva part, jejej, si no posem intenció cada dia de canviar els nostres vells hàbits per uns de més propers a lo que sentim no hi ha res que ho pugui fer per nosaltres. Es veritat que tot ajuda a tenir una actitud positiva però al final es un mateix que mitjançant les seves accions fa possible la transformació.